måndag, juni 11, 2012

Planering inför bokmässan

Igår var jag i Onsala och planerade inför bokmässan med de andra i föreningen Egenutgivarna. Det känns som om vi har allt väl i ordning. Det kommer att bli jättekul!   :-)

Det är mer att planera än vad man kanske föreställer sig. Det handlar om
  • Monterns inredning (bord, bokhyllor, etc) 
  • Budget (inte minst viktigt)
  • Profilmaterial
  • Monteraktiviteter, t.ex. tävlingar
  • Monterprogram
  • Etc
Det var ett bra möte och vi hade väldigt trevligt. Joanna har skrivit ett bloginlägg på föreningens hemsida om mötet som du hittar här.

När det gäller monterprogram kommer vi ha ganska många. Jag kommer själv ha ett så nu gäller det att fundera ut vad jag ska prata om. Jag har ett antal idéer, men skulle väldigt gärna veta vad just du är intresserad av att höra om.

Så vad skulle du vilja att jag pratade om i mitt monterprogram?

Ska du gå på bokmässan? Isåfall hoppas jag att du kommer förbi vår turkosa monter och säger hej... :-)

2 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Jag tror att jag kommer att ha helt olika teman på mitt monterprogram. Om mitt förlag, om egenutgivning och om ämnet för min debutroman.

Jag läser en annan bok just nu men kunde inte låta bli att läsa första kapitlet i din "Kedjor..." Det verkar jättebra och du skriver och beskriver väldigt fint! Jag ser fram emot att läsa hela!

Eva Holmquist sa...

Låter spännande Hanna! :-)
Tack! :-)
Jag ser fram emot att läsa din också.