fredag, december 27, 2013

Fungerar NaNoWriMo - Gästblogginlägg hos Eva Ulleruds Skrivarlya

Idag har jag skrivit om mina erfarenheter av NaNoWriMo (National Novel Writing Month) hos Eva Ulleruds Skrivarlya. Du hittar hela inlägget här.

Ett kort utdrag ut inlägget:
Jag hade hört talas om NaNoWriMo under ett antal år, men det hade inte blivit av att jag provat. Det lät otroligt att det skulle gå. Ändå var jag nyfiken och 2010 bestämde jag mig för att testa. Det måste vara något helt nytt som du skriver och jag grubblade under oktober vad jag skulle välja. Till slut fastnade jag för historien om Sophie. Jag hade tidigare skrivit en novell om när Sophie skickades till planeten Vailao som diplomat och de missförstånd som blev vid det första mötet. Jag var nyfiken på hur det skulle gå för henne och jag hade redan gjort en hel del tankearbete kring världen och hennes situation. Så lagom till första november hade jag bestämt att berättelsen skulle bli om henne och till skillnad från novellen tänkte jag använda första person, vilket var första gången jag testat för ett längre verk.
Den månaden ändrade hela min skrivprocess!

Om du inte gjort det innan så titta in i Evas Skrivarlya. Du kan få en ny bloggfavorit... :-)

Inga kommentarer: