lördag, januari 25, 2014

Vad klär sig Nora och Robin i?


Det är många detaljer som måste kännas rätt när det gäller en specifik karaktär. För tillfället håller jag på och funderar på klädstilen för mina två huvudkaraktärer i min nya berättelse (urban fantasy som utspelar sig i Jönköping).

Den ena huvudpersonen är kvinna och heter Nora. Hon är c:a 25 år och bor i Jönköping. Hon har inga syskon och pappan försvann tidigt ur hennes liv. Hennes mamma går bort precis i början av berättelsen. Hon arbetar som programmerare och har i stort sett inget socialt liv. Hon är klädintresserad så hon noterar vad andra har på sig, men är för osäker för att klä sig som hon egentligen skulle vilja. Hon försöker därför välja kläder som hon tror är så vanliga som möjligt och som inte sticker ut.
Vad för typ av kläder har Nora på sig? Jag vill väldigt gärna höra din bild av hennes klädstil.

Den andra huvudpersonen är man och heter Robin. Han är också c:a 25 år och bor i Jönköping. Hans föräldrar dog väldigt tidigt och han har inga syskon. Han har vuxit upp som fosterfamilj hos en lång radda olika familjer som tillhör samma "grupp" som hans familj. Numera agerar han något slags allt-i-allo för "gruppen". Han bryr sig inte ett dugg om kläder och slänger på sig det han får tag på. Eftersom han får sin mesta "lön" i form av mat och bostad så har han inte mycket pengar att röra sig med. De flesta av hans kläder har han fått från andra i "gruppen" som inte längre vill ha dem.
Vad för typ av kläder har Robin på sig? Jag vill väldigt gärna höra din bild av hans klädstil.


Inga kommentarer: