fredag, mars 07, 2014

Intervju hos Punctum Saliens


När jag var på semester publicerades en intervju med mig hos Punctum Saliens i serien En författare - En bok. Du hittar hela intervjun här.

Punctum Saliens hittar du mycket intressant att läsa... :-) Själv läser jag regelbundet på sidan så det var jättekul att Elisabeth ville intervjua mig. Utdrag ur intervjun:

- Mina berättelser kan läsas som allegorier för nuet, men också som spännande äventyr. Exempelvis kan ”Det är inte så lätt som du tror” läsas för att fundera kring frågor som drabbar ledare i samband med stora förändringar. Det är den utmaningen som Mela ställs inför och som hon försöker lösa. Hon har just blivit kapten och måste få alla de som bor på rymdskeppet (och har levt där hela sina liv) att flytta ut på planeten. Det är en ledarutmaning som heter duga, säger Eva Holmquist.


Information om Inspirations- och kulturprojektet Punctum Saliens hittar du i den intervju jag gjorde med Elisabeth Jönsson, se http://ettknytt.blogspot.se/2013/02/punctum-saliens-ett-inspirations-och.html

Inga kommentarer: