lördag, maj 17, 2014

Qom ut i Jönköping i helgen


Flaggan i Ollantaytambo (Peru) ovan symboliserar inte riktigt samma sak som här i Sverige... ;-)
men den får ändå symbolisera Qom ut i Jönköping här i helgen. Festivalen äger rum 15 - 18 maj och du hittar hela programmet här. Syftet med Qom ut är att arrangera en festival som tar sitt ursprung i konst, kultur och livsvillkor som har sina rötter i homosexuellas, bisexuellas, transpersoners och queers liv. Föreningen hävdar att festivalen behövs som ram för att ge mötesplats och utgångspunkt för arbetet för en bättre värld.

Hela Jönköping är full av regnbågsflaggor. Företag och myndigheter flaggar, kommunen flaggar, bussarna flaggar och vart du än tittar så hittar du en regnbågsflagga. Det känns som om festivalen blir större för var år som går. Jättekul! :-)

Jag tycker att det är viktigt att alla människor får lov att existera på lika villkor och att kärlek är något vackert. Tyvärr möter ofta kärlek som inte stämmer överens med normen motstånd och det skildrar jag i min bok Förlora för att vinna. BTJ skriver: "Kärlekshistorien mellan Soi och vailanen Vaelal skildras fint och väcker tankar om gränsöverskridande förhållanden."

I mina berättelser vill jag ge röst åt alla utsatta oavsett anledningen till att de befinner sig där. Det är mitt sätt att arbeta för en bättre värld. Vad gör du för att förbättra världen?

Inga kommentarer: