lördag, juli 26, 2014

Amazon nästa för mina e-böcker


Har fullt upp med novellskrivande, provläsningar och recensioner så man tycker att jag inte borde starta något nytt projekt... ;-)

Kunde ändå inte låta bli att dra igång ett arbete för att få upp mina e-böcker på Amazon. När jag frågat runt kring var folk köper sina e-böcker så är det ganska många som enbart svarar Amazon. Tja, den vägen hittar de inte i nuläget mina böcker, vilket gör det en smula besvärligare för dem när de vill köpa dem. Det finns idag ganska få svenskspråkiga böcker på Amazon, vilket också gör det besvärligt för svenska läsare som föredrar att läsa sina böcker på svenska. Därför har jag beslutat mig för att lägga upp mina böcker på Amazon... :-)

Jag har skaffat ett EIN från amerikanska skattemyndigheter så nu håller jag på att arbeta med att konvertera e-böckerna från formatet .epub till .mobi som är det enda format som Amazon tillhandahåller. Först ut är Ödeland och jag har redan fått tillbaka kommentarer på den konverterade filen. Det är bara småsaker så jag räknar med att det går ganska fort att fixa till dem. Sedan är det dags att starta konto på Amazon och ladda upp böckerna den vägen. Jag återkommer när du kan köpa dem därifrån... :-)

Läser du e-böcker? Om du gör det: Var köper du dem ifrån?

Inga kommentarer: