tisdag, juli 08, 2014

För många skrivprojekt?

Jag har en viss tendens att ha alldeles för många skrivprojekt igång samtidigt. För det mesta går det ihop sig genom att vissa av dem inte är aktiva just då. Det kan vara att de ligger i dvala för att jag när jag väl tar tag i dem ska ha fräscha ögon eller att jag väntar på synpunkter från provläsare eller någon som korrekturläser. Just nu känns det som om jag har lite för många. Och naturligtvis beror det enbart på mig själv att det blivit så... ;-)


  • Just nu håller jag på att redigera Tuppfjät och rövarsprång utifrån provläsarnas kommentarer. Inte så mycket kvar... :-)
  • Jag och Oskar Källner håller på och skissar på novellen som är första priset i Låt oss döda dig
  • Jag jobbar också med en novell till antologin Kärlek i maskinernas tid som jag lovat att skriva
  • Jag har också börjat jobba med tredje och avslutande delen i Diligentia-serien
  • Borde också skiva färdigt en påbörjad novell som är inspirerad av Atacamaöknen i norra Chile
  • Plus några fler noveller som finns i huvudet... ;-)
  • Borde egentligen sätta igång redigeringen av Jag är visst normal efter sista provläsningen. Den är påbörjad, men det har hela tiden kommit annat emellan
  • Sen har jag också den urban fantasy som jag börjat på som utspelar sig i Jönköping
  • Och sist men inte minst boken med skrivtips...
En relativt lång lista så jag behöver nog fokusera på att slutföra dem och inte starta något nytt förrän jag bockat av flera från listan. Vi får väl se hur det går med det... :-)

Har du några projekt på gång?

Inga kommentarer: