söndag, september 07, 2014

Broder själ, syster flamma är en välskriven berättelse


Broder själ, syster flamma är en social-realistisk berättelse som utspelar sig i en annan värld som har många likheter med vår värld. Trots att den kategoriseras som fantasy innehåller den varken magi eller främmande varelser. Det är en rik värld som känns genomtänkt med olika länder, konflikter mellan olika grupper och en genomtänkt bakgrundshistoria. Den innehåller också intressanta kommentarer till mänskligt beteende, vilket jag gillar. Baserat på bakgrundsinformationen hade jag förväntat mig att historien skulle handlat mer om Naike och Hvarek, men den handlar om väldigt många fler människor. Berättelsen är välskriven med välutvecklade karaktärer. Ändå fångades jag inte riktigt av berättelsen. Troligen berodde det på att ingen av karaktärerna intresserade mig tillräckligt mycket och jag brydde mig helt enkelt inte vad som hände med dem.

Sammanfattningsvis en välskriven berättelse som inte berörde mig på djupet.

Broder själ, syster flamma på bokus

Inga kommentarer: