måndag, oktober 27, 2014

Planer inför NaNoWriMo


Nu börjar planerna inför NaNoWriMo kristallisera sig. Starten går på lördag... :-)
Det ska bli spännande.

Arbetstiteln är Hur kunde det bli så?

Och jag la upp en kort beskrivning på NaNoWriMo-sidan.

När besättningen på Ignotus äntligen kommer fram till Alpha Centauri är inget som de förväntar sig. De anländer några få månader efter rymdskeppet Diligentia trots att de avreste från Jorden tvåhundra år efter Diligentia lyfte. Besättningen på Ignotus hamnar mitt i en konflikt som hotar inte bara besättningen från Diligentia utan även Ignotus. Ska de hinna lösa situationen innan allt är försent?
Tredje och avslutande delen i serien om ungdomarna ombord på rymdskeppet Diligentia.
Kedjor känns bara när du rör dig (Diligentia del 1) - Följ Lola och hennes vänners kamp för frihet ombord på rymdskeppet Diligentia.
Det är inte så lätt som du tror (Diligentia del 2) - Det är inte alla som delar Melas dröm om en bättre värld och snart blir konflikten en strid på liv och död.
Tycker du att det låter spännande? Håll tummarna att jag lyckas! :-)

1 kommentar:

Robert W sa...

Visst är det spännande. Och självfallet håller jag tummarna för dig.
När jag var barn älskade jag SF-litteratur. Jag läste både bra SF (t ex Asimov) och kiosklitteratur. Men sedan kom jag bort från det. Jag kanske borde återknyta bekantskapen med den genren.