måndag, december 01, 2014

Ingen NaNoWriMo vinst för mig i år...

I år blev det ingen vinst i NaNoWriMo. Jag kom upp i c:a 25 000 ord så jag nådde bara halva målet. Det finns naturligtvis ett antal orsaker till det. Där den största är att jag helt enkelt inte skrev tillräckligt mycket... ;-)

Förutom då att det varit hejdlöst mycket den här november (och jag skrivit för lite...) så inser jag efteråt att tredje boken i Diligentia-serien inte var det mest optimala valet som projekt. I Fantastisk Podds NaNoWriMo avsnitt så pratar de just om att när du skriver på en bok i en serie så är det så mycket som du behöver förhålla dig till att det blir svårt att ha som NaNoWriMo. Det här projektet är också tredje boken i serien och jag hade inte utvecklat världen tillräckligt mycket. Den sista punkten låter kanske konstig med tanke på just att det är tredje boken i serien, men jag introducerar ett helt annat rymdskepp i den här boken och betydligt mer än vad jag tänkt från början kommer utspela sig på den...

Även om jag inte nådde målet så har jag skrivit 25 000 ord mer än vad jag hade gjort innan november så jag kommer att fortsätta arbeta på den, men också ägna tid åt att utveckla världen så jag inte behöver tänka ut hur rymdskeppet ser ut medan jag skriver...

Har du deltagit i NaNoWriMo? Hur gick det för dig?

Inga kommentarer: